Sirozda Yaşam Süresi

65
35390

İnternette ortamında siroz hastalığı hakkında araştırmalar yaparken bilgi kirliliği seviyesinin çok yüksek olduğunu farkettim. Birçok kişinin google üzerinde siroz hastası ne kadar yaşarsiroz hastalığının son evresisirozun son dönemlerisirozda son evre ve ömürsirozlu hasta ne kadar yaşarsiroz öldürür müsiroz hastası nasıl ölürsirozun son evresi ne kadar sürersiroz yaşam süresisiroz hastalarının ömrü ne kadardırsiroz hastalarının ölümü nasıl olursiroz hastasının son halisiroz hastasının son günlerisirozun son safhası tarzında aramalar yaptığını gördüm ve bu konu üzerine detaylı bir yazı hazırlamaya karar verdim.

Karaciğer Sirozuna Genel Bakış

Bildiğiniz üzere karaciğer vücudumuzun en büyük organlarından bir tanesidir. Onlarca organ fonksiyonunun yanında safra sıvısını salgıladığı için bez olarak ta bilinir. Sindirim sistemi için vazgeçilmez hayati bir yapıdır.

karaciger sirozu

Karaciğer sirozu olarak isimlendirdiğimiz bu hastalık en kısa ifadeyle karaciğerdeki hücrelerin ölmesi anlamına gelmektedir. Bazı hastalarda karaciğer sirozu belirti ve bulguları görülmemesine karşın ölüme ilerleyebilirken bazılarında ise siroz belirtileri çok şiddetli görülmesine rağmen hastalar direnebilmektedir.

Karaciğer sağlığı için bilinen en temel korunma yöntemleri :

  1. Vücuda alınan yağ, karbonhidrat,protein dengesini düzenleyen ortalama bir diyet
  2. Günlük uygulanan rutin egzersiz programı
  3. Fazla alkol tüketiminden kaçınmak

olarak bilinmektedir.

Sirozun Evreleri Nelerdir?

Karaciğer sirozunda dokular yavaş yavaş bozulmakta ve fonksiyonlarını kaybetmektedirler. Kronik bir hasar oluşumu neticesinde normal karaciğer dokusunun yerini non fonskiyone karaciğer dokusu alacaktır. Siroz 4 farklı evreden geçerek hastaların karaciğerini bitirir ve bir takım komplikasyonlara yol açar. Şimdi bu evreler üzerinde duralım:

Sirozun 1. Evresi

Sirozun ilk evresinde karaciğerde inflamasyon başlangıçları , büyüme ve hafif şişmelerin görülmesi gibi durumlar görülür. Bir miktar karaciğer dokusu tahrip olmuştur ancak sağlam kalan karaciğer dokuları karaciğerin fonksiyonunu sürdürmesini sağlayacaktır. Portal alan adını verdiğimiz bölge karaciğere kan ve sıvı giriş çıkışının olduğu bölümdür. Sirozun ilk evresinde inflamasyon ve anormal bağ dokusu oluşumları bu bölgelerle sınırlıdır.

Sirozun 2. Evresi

Karaciğer sirozunun ikinci evresi de iltihaplanma ile karakterizedir. Bu evrede karaciğer dokusunda meydana gelen değişimler kalıcı özelliktedir. Yani oluşan yara dokuları artık normal karaciğer dokusuna dönüşemeyecektir. Karaciğerin bir tarafı hala sağlam olduğundan bu evrede semptom ortaya çıkmayacak ve hastalık sinsice ilerlemeye devam edecektir.

Sirozun 3. Evresi

Karaciğer sirozunda ciddi değişimlerin başladığı ve semptomların ortaya çıktığı evre 3 tür. Karaciğerde damar yapıları bozulmaya başlayacak ve kan basıncı bu durumdan etkilenecektir. Neticede portal hipertansiyon ortaya çıkacaktır.

Sirozun 4. Evresi

4. evre sirozun son evresidir. Karaciğer artık işlev göremez duruma gelmiş ve diğer organlara zarar vermeye başlamıştır. Vücutta istenmeyen onlarca belirti görülmeye başlanır.

4. evreden sonra karaciğer çok yüksek oranlarda fonksiyon kaybına uğramıştır. Karaciğerde  normal karaciğer dokusuna ait olmayan dokular mevcuttur. Bu dokular sirozun 4. evreden daha ileri gitmesine ve karaciğer kanseri oluşumuna zemin hazırlayabilmektedir.

Erken dönemde tanı alan hastalarda yaşam süresi ve beklentisi oldukça iyidir. Bu kişilerde karaciğer fonksiyonlarının korunması amaçlanarak günlük yaşamını çok rahat idame ettirebilmesi sağlanır. Yine diğer hepatit gibi karaciğeri sarsabilen hastalıkların eşlik ettiği durumlarda sonuç iç açıcı değildir ve bu durum kötü prognoz göstergesidir.

Siroz Hastaları Kaç Yıl Yaşar?

Bu konu hakkında kesin ve net konuşmak doğru olmayacaktır ancak siroz hastalığı dünya istatistiklerine bakıldığında ortalama 1 yıl ile 20 yıl aralığında bir yaşam beklentisi görülüyor. Ayrıca siroz olan hasta maksimum 20 yıl yaşar gibi bir ifade doğru olmaz.

Bu süre kişiden kişiye göre tamamen değişmektedir. En önemli belirleyici faktörler sağlam karaciğer dokusunun non fonksiyone karaciğer dokusuna oranı, diğer karaciğer hastalıklarının eşlik edip etmediği ve erken tanıdır.


Bu konuda merak ettiklerinizi ve eklemek istediklerinizi yazımın alt tarafındaki yorum bölümüne yazabilirsiniz. Cevap vermekten mutluluk duyacağım.

Not: Yorum bölümüne sormak istediğiniz soruları yazarken şunlara dikkat ediniz:

  1. Lütfen kelimeleri yanlış yazmayın.
  2. Soruyu olabildiğince detaylı açıklayın.
  3. Gerekebileceğini düşündüğünüz bilgileri mutlaka soruya ekleyin.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesinde Eğitimimi Sürdürmekteyim. Bana erhanyavuz@mail.com veya instagram üzerinden ulaşabilirsiniz. Lütfen tıbbi sorularınızı olabildiğince konu altlarındaki yorum bölümlerinden sormaya özen gösteriniz.

65 Yorum

  1. Hocam merhabalar mail gelirmi bilmiyorum annem için yazmak istiyorum annem rahim kanserinden ameliyat olacağı sırada anestezi den geçerken siroz olduğunu sarılığa (b) bağlı başlangıcı olduğunu söylediler dr fakat ameliyat uzun sürdü 6 saat sonra yoğun bakıma aldılar 1 gün karnından 3 hafta sıvı geldi gastoroloji dr bu defa çok bilgi vermedi evresini sorduğumda siroz yani hepatit sordum b yada c dedi bu defa net konuşmadı annem şuan hiç hali Yok iyi değil ne yapabilirim rica etsem alırsanız cvp yazarmısınız.

    • Merhaba Meryem Hanım, öncelikle geçmiş olsun. Siroz ile hepatit aynı şeyler değildir. Siroz hastalığı hepatit ile birliktelik gösterdiğinde daha ağır seyreden bir hastalıktır. Başlangıç evresinde yakalanmış olması ile olumlu bir gelişmedir. Hastamızın muayene bilgileri, tetkik ve tahlil sonuçları olmaksızın vereceğim bilgiler olasılıktan öteye geçmeyecektir. Lütfen doktorunuza tekrar tekrar danışınız. Bu isteğinizi anlayışla karşılayacaktır.
      Sağlıklı günler dilerim.

    • Merhabalar Kader Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Siroz hastalığında ortalama beklenen yaşam süresi, sirozun evresi, hastanın beslenmesi, günlük yaşamı, ek hastalıklarının olup olmadığı gibi çoğaltabileceğimiz onlarca faktöre bağlıdır. Size bu şekilde süre vermek tahmin edeceğiniz üzere doğru olmayacaktır.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  2. Merhaba,yurtdısında yasıyorum,Esım alkol bagımlısı sıroz belırtılerı var,tam olarak benımle paylasmıyor,doktoruda bana bılgı vermıyor,,,belırtılerı ;karında sısme zaten vardıç daha da arttı,karında damarlarda olustu,kol ve bacaklarda sureklı kasıntı var.hep yorgun ve cok uyuyor,bazen burunda kanama oluyor,,ıbır sabah da kusma ıle uyandı,,halen alkol almaya devam edıyor,,,sureklı ınternette yaptıgım arastırmalar.sırozu gosterıyor,sıroz olabılır mı??.bu durum hangı evredır,verecgınız bılgı bana cok yardım edecek çyabancı bır ulkedeyım esım durumu benımle paylasmıyor,,Tesekkurler

    • yazınızda :Karaciğer sirozunda ciddi değişimlerin başladığı ve semptomların ortaya çıktığı evre 3 tür. Karaciğerde damar yapıları bozulmaya başlayacak ve kan basıncı bu durumdan etkilenecektir. Neticede portal hipertansiyon ortaya çıkacaktır.Burundan kan gelmesı 3,evre olabılır mı,,??

    • Merhabalar Sevda Hanım,öncelikle geçmiş olsun.
      Bahsettiğiniz gibi siroz olabilir veya olmayabilir. Hastanın birebir muayenesini yapmadan bu konuda size birseyler söylemem dogru olmayacaktır. Evresi hakkında ise detaylı tahlil ve tetkik neticesinde bir karara varılabilir.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

      • Tesekkurler, Alkolu birakti dr u siroz dan hic bahsetmemis.karaciger yapisinin veya degerlerinin bozuldugunu soylemis.Bu durumdada siroz gibi belirtiler olusur mu .simdi de kabizlik ve asiri uyku basladi.turkiye degiliz keske olsaydik daha kolay bilgiye ulasirdim

  3. Merhaba. Benim babam cok fazla alkol alıyor. Kan kusmaya basladi. Varisleri kanamis. Duzeldi sonra yine alkole devam etti. Yine varisleri kanadi. Bantlama yaptilar. 1 yila yakin alkol almadi. Sonra yine alkol almaya basladi. Surekli öksürüyor. Siroz tanisi konuldugu halde bunu kabul etmiyor. Doktor önce nakil gerekir dedi. Sonra düzelme var dedi. Rengi sapsari ve cok fazla kilo aldi. Alkol almadiginda cok halsiz fakat alkol alinca cok hareketli. Durumunu bizde anlayamiyoruz. Bu şekilde alkol almaya devam ederse ne olur ?

    • Merhabalar Pelin Hanım,öncelikle geçmiş olsun.
      Karaciğer hastalıkları genelde altta yatan sebepler ortadan kaldırılmadığında progresif yani ilerleyici özellik gösteren hastalıklardır. Siroz ilerlediğinde karaciğer yetmezliğine ve karaciğer kanserlerine kadar götürür. Bu durumda karaciger tamamen işlevsiz hale gelecek ve kişiyi ölüme kadar götürebilecektir.
      Bu konuda hastamızı takip eden hekiminiz ile beraber bir yol haritası çıkarmanızda fayda var.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  4. Sn. Erhan Yavuz Bey Babam 78 Yaşında Koah Hastası 2007 den Beri Fakat Son Beş Yıldır Çok Yoğun 2 Yıldır Daha Yoğun Geçiyor Akciğer’ e Geçen Yıl Kanser Teşhisi Kondu Ve Alzehimer Teşhisi Kondu Mayıs Başı 1 Hafta Enfeksiyondan Yattı Genze Kaçma Bu Sene Arttı Şu An 3 Haftadır Hst Yatıyoruz Endoskopi Yapıldı Ultrason Çekildi Batıma Kanser Yayılmış Sağ Böbrek Kitle Büyümüş Sol Böbrek Kitle Karaciğer Kitle Safra Kesesi Çamur Hst Alttan Büyük Abdest Küçük Abdest Siyah Kahve Telvesi Gibi Kusmayla Kaldırdık 3 Haftadır Dün Akşama Kadar Sadece Su Bir İki Kaşık Ayran Verildi Ağızdan Mama Kusuyor Dün Damardan Mamayı Kestiler Ağızdan Vermeye Çalışın Dediler Fakat Dün Akşamdan Beri Uyumaya Geçti Damarlar Serumu Koldan Almayınca Ayaktan Veriyorlar Alabilen Bacaktan Karın Şişiyor Artık 2 Lağmanla Azcık Çıkıyor Ve Kusarak Son Zamanları Diyor Doktorlar

    • Merhabalar Mutlu Bey,öncelikle geçmiş olsun. Oldukça zor dönemlerden geçiyorsunuz. Hastamızı takip eden hekimin tedavi planının dışına çıkmamaya özen gösterelim. Böyle kompleks durumu olan hastamız için muayene etmeden birebir görüşmeden benim bir şeyler söylemem doğru olmayacaktır.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  5. Ayrıca 2012 Akciğerden su 2013 Kalpten Su Ada Yüksek Olduğu İçin Çekildi Belirtmek İsterim Burunda Kırmızı Noktacıklar Var Damarlar Mor Renk 2 Ayda 10 Kilo Verdi Kollar Bacaklar Eller Zayıfladı Karın Çok Şiş

  6. Merhaba hocam annem 85 yasında kalp hastası gecen yıl karın sıslıgı.ve goz kapaları sıstı doktora goyurduk acılden yarrı dıyalıze soktular 3 kez sonra teyzeye tıbbı olarak yapıcak bırsey yok eve goturun dedıler doktorla konustugumda az omru var dedı lasıs verdı sıroz dedı 1 yıldır yasıyo ve ara.ara sısmeler oluyor lasısı.cogaltıp ındırıyorum sıslıgı doktor oyle dedıgı ıcın dıyet kesınlıkle yapmıyor aksı bıraz sızce.bız kacıncı evredeyız bazen yetemıyorum dıye uzuluyorum

    • Merhabalar Emirhan Bey, öncelikle geçmiş olsun.
      Siroz evresi ilerlemiş olabilir. Hekiminizin size çizdiği tedavi yol haritası dışına çıkmayınız. Belirli aralıklarla kontrollerinizi ihmal etmeyiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  7. Doktorum, babam52 yaşında sarılık hastalığına yakalanıp erken fark etmediğimiz için karaciger iltihaplanmasına yol açtı bununda ilerlemesi sonucu siroza yakalandı ve doktorlar hiçbir şekilde tedavi edemediklerini söylediler sirozla ilgili düşüncelerinizi Paylaşırsaniz seviniriz

    • Merhabalar Ercan Bey,öncelikle geçmiş olsun.
      Sirozun erken evrelerinde saglam karaciger dokusu oldukca fazladır ve kişinin yaşamını sürdürmesi icin yeterlidir. Ancak ileri evrelerde karaciger dokulari harap olur ve harap olan doku geri dondurulemez. Bu konuda hekiminizin tavsiyelerine mutlaka kulak veriniz ve hastamıza iyi bakınız.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  8. Annem hepatit b ye bağlı siroz. Bilirubin düsmüs.ama karacigerde pek duzelme olmamıs.4 aydır ilaç kullanıyor.gecen hafta ege üniversitesine kontrole gittik.2 a daha ilaç kullansın tekrar kan tahlillerini bakalım.olmadi karaciger nakli yapi caz dedi ama ben çok korkuyorum.

    • Merhabalar Emine Hanım,öncelikle geçmiş olsun.
      İlac tedavisinin yetersiz geldiği bu gibi durumlarda karaciger nakil tedavisi dusunulebilmektedir. İlac kullanımı sonrasinda degerlerde duzelme olmazsa hekiminiz gerekeni yapacaktir. Hekiminizin size önerdiği tedavi plani dışına çıkmayınız.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  9. merhaba doktor bey babam karaciger siroz hastasi 4evresinde karaciger bitik halde suan evde yatiyo doktorlar evde yatsin diyo karni sisti.2gundur karninda indi sisi hic bisey yiyemiyo sonus ne olur acaba

    • Merhaba Dilan Hanım,öncelikle geçmiş olsun.
      4. evrede karacigerin çalışan doku miktarı oldukça minimal düzeydedir. Hastamıza olabildiğince iyi bakmaya özen gösteriniz ve takipli olduğunuz hekimin size söylediği aralıklarla kontrollerinize gidiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  10. İyi günler hocam annemde karın şişmesi ayakların şişmesi istahsizlik halsizlik gibi nedenlerden dolayı hastaneye götürdük ve tezlerin sonucunda siroz dedi ve daha iyi bir doktora götürün dedi ve bunların yani sıra dalagi büyüme yapmış ne yapmamız lazım bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden tesekkurler

    • Merhabalar İnci Hanım,öncelikle geçmiş olsun.
      Hastamızın siroza hangi evrede yakalandığı önemlidir. Bu bir erken tanı mıdır, karaciger dokusunun fonksiyonel kısmı vücudun ihtiyaçlarını karşılayabilecek duzeyde midir gibi birçok soru cevaplanmalıdır. Özel bir doktora gitmeyecekseniz bulunduğunuz bölgenin üniversite hastanesine giderek hekiminizle beraber hastalığın derecesini belirlemeli ve tedavi planını çizmelisiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  11. Hocam merhaba babam kronik karaciger hastası ama tanışında siroz bulgusu yok hepatit te yok doktor değerlerin iyi 6 ay sonra yeniden gel dedi 5 veya 6 yıldır utchertiv250 gr ilacı kullanıyor babamda alkol yok şuan hastalığın seyrine gelirsek kabız olmayacağını söyledi bazen denge sorunu yaşıyor herzaman olmasada arada bir oluyor karin asit toplanması var bunun icin idrar sokturucu verdi bide büyük abdest icin solüsyon verdi wc ye çıkıyor sorun yok ama ödem geçip yeniden oluyor hocam karaciger şuan bu durum neyin göstergesi yani sonu ne olucak bilgilendirirmisiniz beni saygılar

    • Merhabalar Yusuf Bey, öncelikle geçmiş olsun.
      Düzenli takiplerinizi ve kontrollerinizi asla aksatmamalısınız. Hastalığın kontrol altında tutulması açısından bu oldukça büyük önem arz etmektedir.Ödem karaciğer dokusunun hasarlanmasının bir neticesi olabilir veya eşlik eden baska patolojiler nedeniyle de olabilir. Bunun tespit edilebilmesi icin hastanın tahlil ve tetkik edilmesi gerekebilir. Siroz ile ilgili olarak sirozun tedavisi adlı yazımı okuyarak bazi sorularınızın cevaplarını bulabilirsiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  12. mehhaba dok bey dahha onceden de yazmistim babam karaciger sirozu karaciger bitmis halde evde yatiyo doklar bunun dosyasini kapatmislar sebebi nedir acaba bide sirozun hastadaki son hali nedir acaba babamda ayak tirnaklari sari ve mor gibi ayaklari deri atiyo surekli uyyo eklem yerleri kuru sert gozlerinin ici sari karni cok sistiydi ama simdi biraz indi sag tarafi daha sis rendevu aldik acaba dok neder merak ediyorum bana aciklarsaniz sevinirim iyi gunler

  13. Merhaba Hocam size bir şey sormak istiyorum babamı 6 gün önce kaybettik . Babam siroz hastasıydı yanlız doktoru tarafından teşhisi çok erken yapılmıştı ve kontrollere gittiğimizde Bebek gibi güzel iyi karaciğeri olduğu söylendi. Yazkıktaydık akşam karaciğeri tarafı Ağrıdığını söyledi ve şarköy devlet hastanesine götürdük yqzlıkta olduğumuz için tüm testleri yapıldı bir şeyi olmadığını söylediler daha sonra ağrısı geçmeyince Tekirdağ Namık Kemal araştırma hastanesine götürdük ama bu ara içerisinde hiçbir şey yemiyor ve çok kusuyordu ordada bir şey olmadığını söylediler ağrısı geçmeyince İstanbul’a döndük ve çok bilindik bi özel hastaneye götürdük ordada baktıklarında ultrasona kadar her şeyi bakıldı ve bikaç ilaç verildi bir şeyi olmadığı söylendi Eve gelince yine kusunca başka bi özel hastaneye götürdük ordada serum takıldı ilaçları seruma konulduğu söylendi daha sonra orda kusarken fenalaşıyor bayılıyor ve başka bi özel hastanenin yoğun bakımına kaldırılıyor tansiyonu 5 e düşmüş zaten tansiyonun yükselmesini bekledik ama yaşasaymış hep diyalize bağlı olucakmış ölüm sebepi olarakta karaciğer kanaması olduğu söylendi böyle bi durumda bu kadar hastaneye gidip bilinmemesi normal mi acaba bi anda gerçekleşen olan bir şey mi

  14. Hocam benim Alt:80 GGT:220 ALP:120 ASO:673 bi onceki tahlilde ise AST:110 ALT:120 cikmisti.şimdi AST dusmus digerleri yüksek bi degerlendirme yaparsaniz sevinirim.eslik eden bir halsizlik zayiflama (8 kilo kadar üç ay icinde) var

  15. Erhan bey kız kardeşim 2 aydır ankara yüksek ihtisasa yatıyor 32 yaşında antibiyotiğe bağlı akut hepatit teşhisi kondu.tuvalete yine kendisi gidiyordu ama 1.ay yoğun bakıma aldılar bilinci yerinde be psikolojisi çok bozulmuştu şu anda özel odadayız.nakil diyorlar bilinci yerinde ben bitkisel tedavi araştırıyorum.bugün doktorla görüştüm % 50.sigara o dedi yenilemesi az ihtimal dedi elimizde donör.Yok ben eve çıkarıp bitkisel tedavi yapsam yeniler hini geliyor araştırmalarımdan sonra.ne yapayım

  16. Hocam annemin karaciğerinin %80 kanser dedi dokdor su anda yoğun bakımda yatıyor bütün vücudu aşırı şekilde sisdi sürekli uyku hali yemek yemiyor yediğini de kusuyor böbrek yetmezliği kalp hastaligi yüksek tansiyonu ve şeker hastalığı da var ne yapmamız gerekiyor annem 72 yaşında lütfen bi şey söyleyin çok zordayim

    • Merhabalar Nesrin Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Bu konuda hekiminizin tavsiyelerine mutlaka kulak verin. Önerilerini eksiksiz yerine getirin. Düzenli olarak takiplerinizi aksatmayınız. Hastayı muayene etmeksizin onun hakkında bir şeyler söylemek doğru olmayacaktır.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  17. Merhaba hocam benim bi arkadasım var 27 yaşında kendisi 10 yıla yakındır çok fazla alkol tüketiyor nerdeyse her gün. Doktor sirozun olduğunu söylemiş vucüdunda kırmızı yaralar var parmak uçlarında ensesinde vs. Ben bu yaralara anlam veremedim böyle bi belirtisi olduğunu okumadım çünkü hiç. Doktor 5 ile 7 yıl arası ömrü olduğunu söylüyor bundan dolayı düzelmiceğini düşünüyor var alkol tüketimini kesmiyor bi sizden fikir almak istiyorum.

    • Merhabalar Aleyna Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Siroz bir anda ilerleyen bir hastalık değildir. Zamanla tüketilen alkol,stres gibi birçok faktörün etkisiyle karaciğer zamanla sağlamlığını yitirmektedir. Zaman geçtikçe sağlam karaciğer dokusunun yerine fonksiyon görmeyen karaciğer dokusu geçmektedir. Vücudunda ki yaralar sirozla ilgili olabilir veya olmayabilir bunu hastayı muayene etmeksizin söylemek doğru olmayacaktır. Eğer hekiminizin kararlarından şüphe duyuyorsanız farklı bir iç hastalıkları hekimine gidebilirsiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  18. İyi Günler Hocam. Benim ikizim karaciğer yetmezliğinden dolayı vefat etti. 15 yaşındaydı. Siroza bağlı dediler. Hastalığın genel adı Otoimmün Hepatit miş. Bu hastalığın ne zaman olduğunu bilemiyoruz. Hiçbir belirtisi yokmuş. Kanlı kusma ile doktora gittiğimizde hastalığının son evresinde olduğunu öğrendik. Bu hastalık ne kadar bir süre içinde gelişip bu duruma gelmiş merak ediyoruz. Ama doktorlar hastalığın ne zaman başladığını bulmanın çok zor olduğunu söylüyorlar. Siz bu konu hakkında bir şey biliyor musunuz? Yani siroz ne kadar süre içerisinde oluşur? Şimdiden teşekkürler.

  19. Merhaba hocam babam hepatit c ye bağlı siroz hastası hayatı boyunca alkol sigara kullanmadı son günlerde hastalık ilerledi halsizlik iştahsızlık kas erimesi ve en önemlisi karında asit birikimi var 7 8 günde bir 4-6 lt sıvı alınıyor. Sıvı birikmemesi ne yapmalıyız tavsiyeniz nedir

  20. arhan yavuz hocam selamlar. ben 2015 yılında ayaklarımda çıkan yaradan dolayı intaniye servisinde yattım. günde 8 gram 6 sat ara ile antibiyotik yüklemesi yapıldı ve böbreklerim den sağ tarafı % 14 sol böbrek % 26 çalışır hale düştü ve böbrek hastası oldum 1,5 yıldırda diyalize bağlı olark haftada 3 defa diyalize girmwekteyim.ve en son olarakta karaciğerde 2 cm lik yara var dediler fakat halen bir teşhis konmuş değildir. siroz diyorlar bende sarılık var aşırı oranda kaşıntı var karında şişlik var tüm tetkikler yapıldı herşey temiz deyip teşhis koyamıyorlar. fakat ne hikmetse tüm tahliller temiz ama siroz diyorlar ve karaciğer nakli ndende vazgeçtiler düşüncenizi söylermisiniz ne tavsiye edersiniz ne yapmam gerekiyor .ha bu arada karın kısmından su aldılar fakat hiç teşhis gene koymadilar ?????

  21. Merhaba! Babam karında su toplama ve kilo kaybı nedeni ile hastaneye getirdik yapılan tüm tahlil yektikler sonucu karaciğerde bir tanesi 30 santim diğerleri daha ufak olmak üzere tümörler bulundu. Babanız kanser denildi akabinde karaciğere biyopsi yapmak istediler ama bu tümörler den biri damarın içinde büyüme yaptığı ve karnın çok fazla su ve asit dolu olması nedeni ile hasta masada kalır bu hastaya kimse biyopsi yapamaz dendi. Sonuç olarak acil bize kolonoskopi yapıldı ve bu tümorlerden bağırsaklardada bulundu ve biz tedavi sürecine şu şekilde başladık nakil şansı Yok bağırsak tümörlü karın çok fazla sıvı asit dolu biyopsi yapılmadığı için kanser karaciğerden mi sıçrama yoksa bağırsaktanmı sıçrama bilinmiyor ve siroz şüphesinde var evre 4 kemeteropi 6 kür denildi biz birinci kürü aldık bu arada babam hiçbir şey yiyemiyoruz halsizlik renk sarı benim babam tüm bu tanılardan sonra ne kadar yaşar veya iyileşme şansı varmı bize karaciğer cerrahi son evre herşeye her an hazır olun dedi ancak onkoloji doktoru küçültürsek belki bağırsağını ameliyat ederiz dedi çaresizlik çok zor yardımcı olurmusunuz banada

    • Merhabalar Neşe Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Oldukça kompleks bir durumun içindesiniz anladığım kadarıyla. Tahmin edebileceğiniz üzere bütün o muayene ve ileri tetkik bilgileriniz olmadan benim bir şeyler söylemem mümkün olmayacaktır. Bu noktada hekiminizin tavsiyelerine uymalısınız. Ancak şunu belirteyim hekiminiz kar zarar dengesini gözeterek ameliyat yapılmalı dediyse daha sonra pişmanlık yaşamamak adına bu kararı dikkatlice vermelisiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  22. Merhabalar hocam,ananem siroz hastası,hepatit c,şeker,hiper tansiyon hastası,bu hafta ayakları ve karnı çok şiş,devlet hastanesine götürdük ve ultrasonda karaciğerinde 59/66mm kitle yani kanser ne yapmamız gerekiyor ve ne kadar Yaşar…

    • Merhabalar Ahmet Bey, öncelikle geçmiş olsun.
      Ne kadar yaşayacağı hakkında kesin bilgiler vermek tahmin edeceğiniz üzere mümkün değildir. Hastanızın bakımını düzenli yapmalı ve takiplerini aksatmamalısınız.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

    • Merhabalar Mehmet Bey, öncelikle geçmiş olsun.
      Takiplerinize düzenli olarak mutlaka gidin. Hekiminizin tavsiyelerine kulak verin. Muayene bilgileri ve ileri görüntüleme tetkiklerine ait bilgileriniz olmadan sonuç ile ilgili net bilgiler vermem tahmin edeceğiniz üzere mümkün olmayacaktır.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

    • Merhabalar Neslihan Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Hiçbir detay belirtmeden size önerilerde bulunmam mümkün olmamaktadır. Muayeneyi yapan hekimden en detaylı ve doğru bilgiyi edinebilirsiniz.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  23. Slm hocam annem hepatitc olmus doktorlar 6 ay once tahlil yaptilar sirozun baslangici dediler bide midesine endesikopi yaptilar sariligin mideye de yayildigini soylediler bu durumda annem grrcekten siroz mu?

    • Merhabalar Bahar Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Hekiminiz siroz başlangıcı olduğunu tespit ettiyse bundan sonrası için mutlaka takiplerinize gitmelisiniz. Başlangıç evrelerinde düzenli bir şekilde hekim kontrolüne gitmez ve gerekli tedavileri almazsanız sonradan pişmanlık duyarsınız.
      Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  24. Merhaba doktor bey benim babam hepatit b den kaynaklı siroz hastası ve bunun yani sıra koah şeker böbrek yetmezliği de var ağzından kan geldiği zamanlarda oldu boğazında ki damarlara bant takıldı ilk teşhis de suda alındı ama şimdi karnı çok şiş ve göbek deliği dışarı çıktı şimdi enfeksiyon kapar diye suda almıyorlar karnından nefes almakta zorlaniyor çok zayıfladı vücut oksijeni de çok düşük çok öksürüğü var onu biraz olsun rahat ettirmek için ne önerirsiniz diye danışmak istedim çok yorgunum diyor şimdiden teşekkürler

  25. Merhaba hocam bu kan tahlili değerlerine göre hastalık durumu kötümü bilgilendirirmisiniz. Kaç gündür düşünmekten uyuyamıyoruz. Glukoz 164 mg/dL H(60 – 110) 107 Üre 26.3 mg/dL N(15 – 45) 26.5 Kreatin (18-150 YAŞ YETİŞKİN) 0.90 mg/dL N(0.6 – 1.1) 0.82 GFRD 71 80.16 Kolesterol 163.0 mg/dL N(40 – 200) Trigliserid 117.0 mg/dL N(35 – 135) HDL kolesterol 46.4 mg/dL L(48.7 – 73.1) LDL kolesterol 93 mg/dL N(20 – 120) ALT 180.0 u/L H(0 – 35) AST 141.0 u/L H(0 – 40) GGT 56.0 u/L H(0 – 30) Sodyum 140.1 mmol/L N(135 – 148) Potasyum 4.5 mmol/L N(3.5 – 5.5) Kalsiyum 8.9 mg/dL N(8.5 – 10.5) Demir 178.0 mg/dL H(37 – 145) Demir Bağlama 168.0 mg/dL N(120 – 370) Magnezyum 2.4 mg/dL N(1.64 – 2.52) %HBA1C (NGSP) 4.83 % N(4.5 – 6.5) HbA1c (IFCC) 29.1 RBC 5.05 10^12/L N(3.92 – 5.08) HGB 15.9 g/dL H(11.9 – 14.6) HCT 47.5 % H(36.6 – 44) NRBC% 0.2 % H(0 – 0) 0.0 0.0 NRBC# 0.01 10^9/L H(0 – 0) 0.00

  26. Merhaba, kız kardeşim 16 yaşında 3 yıldır tedavi görüyor 2 yıl Ankara’da gördü sonrada bilinmeyen bir sebepten dolayı Malatya’ya sefkefidi ilaç tedavisi uygulanıyor ilk tanı konulduğunda %90 iflas etmiş denildi bize Tanısı çok geç konuldu otomim hepatit diye sürekli tahlilleri yükselip düşüyor 3 yılda bu ne kadar ilerlemiştir tadavisi mümkün mü ?

    • Merhabalar Şehriban Hanım, öncelikle geçmiş olsun.
      Tahmin edeceğiniz üzere ne kadar ilerlediği hakkında tahliller ve ileri görüntüleme yöntemleriyle inceleme yapılmadan birşeyler söyleyemeyiz. Tedavi planı sirozun ne kadar ilerlediğine ve sirozun şiddetine göre değişiklik gösterir. Bu konuda devamlı gittiğiniz hekiminizden en doğru bilgiyi alabilirsiniz. Ayrıca Siroz Hastalığının Tedavisi Var mı? başlıklı yazıyı okumanız fikir edinmenizi sağlayabilir.

  27. Hocam babamda yillardir hepatit b tasiyicisi 2011 senesinde siroz teşhisi konuldu viread adli hali yillardir kullanıyor ama son günlerde rengi iyice sarardi konuşurken sanki koşarak gelmiş de yorulmuş gibi soluk soluğa konusuyor karni çok sisti sabahlari uyandimi da eli ve yüzü sis uyaniyor ayaklari sisiyor biliyorum bunu söylemek zor ama son günlerini mi yasiyor babam

  28. Merhaba hocam annem 78 yasinda 2 yil once karacigerde yaglanma var siroz baslangici demislerdi gecen ay karin sisligi vucutta odem nedniyle hastaneye gittik yatis verildi tahlil ve tetkikler sonucu siroz teshisi konuldu dr sadece odem atici ilaclar verdi eve gonderdiler simdi ise annem sayiklama ve uykusuzluk hallerinde vucutta odem ve kanama yok bize soylemediler ancak son evrede oldugunu dusunuyoruz lutfen genel bir degerlendirme yapar misiniz tesekkurler

  29. Merhabalar Hocam babamın alkole bağlı karaciğer sirozu var fazlasıyla ilerlemiş durumda,karnındaki şişlik hic inmiyor düzenli olarak su çekiyor doktoru ancak 1 2 günde yine aynı oluyor, kullandığı ilâçlarında bi etkisi yok artık,doktorunun dediğine göre 2 3 aylık ömrü kalmış siz ne dersiniz hocam?

  30. Hocam babam siroza bağlı iç kanama nedeniyle öldü otopsi de bize böyle dediler kustuktan sonra düşmüş başını yarılmış 76 yaşında hayatını kaybetti aynı zamanda koğa hastasıydı ayakları aşırı derecede şişerdi bulaşırmı bize teşekkür ediyorum

  31. Merhaba, doktor bey.
    Babam 52yaşında ve karaciğer sirozu teşisi kondu. Pek anlamıyorum ama F4 gibi geçiyor we sanırım sizin 4cü evre dediğiniZ bu.Ayaklarda şişlik ve karnında su toplanıyordu (assist) ilk 4.5ml su vardı 10günlük tedavi sonucu 2.5ml oldu. Kanda hepatit C virüsü de bulundu (Bu arada babam gazi bu yüzden savaşta yaralandıktan sonra 1993yılında nerdeyse ölümden dönmüş ve vücudunda analiz filan yapılmadan vurulmuş sayısız kişinin kanı var)) Alkol sigara filan kullanmıyor. Doktorlar tedavi çok zor ama yapacağız ve 3ay belki 5 ay we ya 1-2 yıl anca yaşar dediler.Ne kadar doğru bu?

  32. eşim siroz karnı su topluyor organ nakli ne zaman yapılır veya nakilden başka çözüm var mı dalağı çok büyüdü 1 ay önce 2. su alındı nerede nakil yapılmasını tavsiye edersiniz su alma işi nekadar sürecek

  33. hocam merhaba,
    annem geçtiğimiz 2 hafta önce safra kesesi ameliyatı oldu. başarılı bir operasyon geçirdi, dikiş kontrolü sonrası doktoru gastroenterelojiye gidip gözükmesinde fayda olduğunu söyledi. bugün kontrole gitti, dr. siroz başlangıcı olabileceğini bildirmiş kontrol edelim takibe alalım acil bir durum olursa gel hemen demiş. bu süreçte ekstra bir şey yapmamız gerekir mi? safra ameliyatını yeni olduğunu bu yüzden biraz süre geçmesini de paylaşmış. herhangi bir ilaç önermemiş. tavsiyeniz nedir?
    teşekkürler

  34. Merhabalar hocam kardeşm pulmoner hopertansiyon hastasi ve buna bagli olarak kalp yetmezliginden dolayi siroz son 4 senedir karninda sıvı birikiyor ve bu sivi çok fazla 9 aylik hamile gibi gunde 14 tane idrar sokturucu içiyor ama buna ragmen tuvalete cıkış hâlâ az karni ayni duruyor yemekleri tuzsuz yiyor tansiyonu hep 8-5oldugu icin bazen sıfır tuzsuzda yiyemiyor napmamiz gerekiyor bilmioruz doktorumuz karindan sıvıda almak istemiyor cunku tekrarlarmis ve enfeksiyon kapabilirmis kardesim bu halde bile calisiyor hastaligini bilmiyor işide bırakmior her okudugum yerde istirat diyor tabiki doktorumuzda söylüyor bize çare olacak bir şey varmi lütfen bize yardimci olun o daha çok genç

  35. Merhabalar doktor bey, anneme siroz teşhisi kondu kaçıncı evrede olduğu söylenmedi yalnız bundan iki yıl önce önce safra kesesi ameliyatı oldu ve safra alındı şimdi ise sirozun üstüne safra yolu kanseri eklendi doktorumuz sitent takılması sonrasında ise kanserli bölge için 6 ay kemoterapi görmesi gerekir dedi.Benim size sorum kemoterapi tedavisi sirozlu karaciğeri ne kadar etkiler diyet uygulamak gerekirmi?

  36. Hocam merhaba.ben annem için soru soracaktim. Annem 60 yaşında ve 4.evre siroz hastalığı var. Nakil dedi doktorlar ancak koah,tansiyon,şeker hastalıklarida var. O yüzden makule uygun görülmedi. Bunun için yapabileceğimiz ne var Hocam? Allah rızası için bize bi yol gösterin yapicak birşeyimiz kalmadı…

  37. İyi geceler hocam eşime bir yıl önce alkole bağlı karaciğer sirozu teşhisi konuldu.tahlillerinde ggt 1500 dü.kontrollerden sonra 190 kadar düşürdü.on gün kadar hastanede yatmışti bu esnada.ilk önce korkusundan alkolü bırakmıştı.şimdi yine içmeye başladi.kontrolede gitmiyor.sürekli ölümden bahsediyor.kimseyi dinlemiyor.en son tahlilinde ggt si 730 yükselmiş.alkolü hergün alıyor.bu şekilde devam ederse neler olabileceğini söyleyebilirmisiniz.eşim 53 yaşında 105 kiloda şimdiden teşekkür ederim.

  38. İyi akşamlar hocam cilt sarılıgi ve halsizlik şikayetiyle annemi muayeneye götürdüm yapılan tetkiklerde siroz sebebi bilinmiyor hepatit vs yok.yaklaşık 3 ay oldu ilk başlarda ast ve alt değerleri 700_800 civarında iken şimdi 200 lerde seyrediyor.tek tedavi nakil dendi fakat annem istemedigi için nakil için bir tesebbusumuz olmadı.suan el ve ayaklarında kasılma ve çok fazla halsizligi var.bisey yapamamak ve beklemek çok zor bize ne onerirsiniz

  39. Hocam merhaba;babama siroz tanısı konu.suan karnında sıvı birikmesi mevcut ve sis bacakları sis ve bugun urolog doktoruna gotrduk testislere kadar sivi inmiş tahlillerinde ggt çok yüksek sarılıkta mevcut.Doktoruyla sürekli irtibat halindeyiz fakat verdiği ilaçlar dışında ilaç kullanmıyoruz ayrıca babam diyabet hastası şekeri yüksek bu aşamada süreç nedir ve ilerleyişi nasıl olur testislere inmesi Normal mi

Haydi Hemen Bir YORUM Yazın

Please enter your comment!
Please enter your name here